Усі діти заслуговують навчатися у безпечному середовищі, де забезпечуються їхні базові потреби. Створення такого середовища, сприятливого соціально-психологічного клімату в школі, становлення особистості учнів і їх подальша соціалізація залежить від позитивних взаємовідносин серед дітей, між дітьми і дорослими в закладі освіти та вдома. Водночас несприятливі впливи середовища зумовлюють появу складних ситуацій у міжособистісному спілкуванні — конфліктів з батьками, друзями, вчителями, непорозуміння з оточенням тощо. Усе залежить від наявності адекватної конструктивної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу, від їх вміння налагоджувати стосунки, використовуючи ненасильницьке спілкування та відновлювальну комунікацію.
27 травня 2025 року в ТОКІППО в онлайн-форматі була проведена тематична майстерня для соціальних педагогів освітніх
закладів «Профілактика
та подолання труднощів міжособистісної взаємодії учасників освітнього процесу
через впровадження відновного підходу». Мета заходу: ознайомити
соціальних педагогів з конструктивними прийомами спілкування; проаналізувати
систему налагодження ефективної взаємодії між учасниками освітнього процесу;
вдосконалити в учасників навички використання відновних практик для
врегулювання конфліктів.
Доповідачі презентували надзвичайно цікаві та змістовні наукові,
інформаційні, методичні та презентаційні матеріали, а саме:Під час заходу
розглядались питання:
· «Конфліктологічна компетентність соціального педагога як чинник професійності фахівця психологічної служби» (Віктор Кавецький, кандидат педагогічних наук, доцент, в.о.завідувача кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти).
· «Духовно-моральні цінності в
сучасному освітньому закладі: ресурс для забезпечення процесів позитивної
взаємодії» (Ліля Мудрик, методист
центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО).
· «Відновлювальна комунікація учасників освітнього процесу – засіб запобігання конфліктів. Бар’єри спілкування» (Зоряна Коротюк, в.о. завідувач навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО).
·
«Застосування відновних практик в
школі. Практики посередництва у конфлікті» (Світлана
Ярмолицька, методист навчально-методичного центру психологічної служби і
соціальної роботи ТОКІППО та організатор майстерні).
Практична частина заходу була представлена практичним кейсом «Опанування
навичок конструктивного вирішення конфліктів» під час якого соціальні педагоги
пропрацювали вміння ненасильницького спілкування, навички формулювання
запитань, відновлювальні техніки комунікації: «Я-твердження», «Коло», техніки
рефлексивного слухання – ехо-техніка, переформулювання, резюмування.
Щиро дякую доповідачам та учасникам заходу за ефективну роботу, професійну рефлексію та комфортну атмосферу.
Матеріали заходу
будуть розміщені на блозі Світлани Ярмолицької у рубриці «Соціальний педагог» https://yarmolytska.blogspot.com/p/blog-page_43.html .
Немає коментарів:
Дописати коментар