Вагомим кроком у побудові безпечного
освітнього простору та в зменшенні рівня конфліктності є запровадження до
освітнього процесу відновного підходу, відновних практик, зокрема посередництва
у врегулюванні конфлікту/спору, медіації та створення служб порозуміння (далі –
СП) в закладах освіти.
30 жовтня 2025 року
в ТОКІППО в онлайн-форматі була
проведена тематична майстерня для соціальних педагогів освітніх закладів «Медіація – особлива
технологія вирішення конфліктів». Мета заходу: проаналізувати
роль соціального педагога в контексті виконання функції медіатора; ознайомити
учасників з особливостями упровадження медіації в освітній заклад як актуальної
практики організації безпечного освітнього середовища; обґрунтувати важливість
проведення інформаційно-просвітницьких кампаній з популяризації медіації та
служби порозуміння.
Зоряна Коротюк, в.о. завідувача
навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО, розкрила
питання «Шкільна медіація: ефективне розв’язання та попередження конфліктів в
освітньому закладі».
Методист навчально-методичного
центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО та організатор заходу Світлана Ярмолицька зосередила увагу на ролі та можливостях соціального педагога як
медіатора та посередника у вирішенні конфліктів в освітньому середовищі;
проаналізувала етапи створення та організації роботи служби порозуміння.
Працівники психологічної служби Лановецької ЗЗСО І-ІІІ ст. №2: Світлана Скидан, соціальний педагог, та Іванна Матевощук, практичний психолог,
презентували колегам досвід щодо використання відновних практик у врегулюванні
непорозумінь серед учасників освітнього процесу. Зокрема, ознайомили соціальних
педагогів із алгоритмом соціально-педагогічної технології медіаторства у
вирішенні конфліктів між учнями, який вони використовують в закладі; поділились
«Практичною валізою» формування базових навичок медіатора.
На завершення заходу, Світлана Скидан та Іванна Матевощук запропонували учасникам заходу пропрацювати вправи
та техніки («Правда та міфи», «Пограбування магазину», «Картинки - Перевертні»,
«Кільце»), які фахівці психологічної служби можуть використовувати в школі для
впровадження медіаційного підходу у розв’язанні конфліктів.
Соціальні педагоги активно обмінювалась враженнями, думками, ідеями з
питань використання технік врегулювання суперечок в своїй діяльності та
освітньому закладі.
Щиро дякую організаторам, доповідачам
та учасникам заходу за ефективну роботу і позитивну атмосферу.
Більш детально з матеріалами заходу можна ознайомитись на
блозі Світлани Ярмолицької у рубриці «Соціальний педагог» https://yarmolytska.blogspot.com/p/blog-page_43.html .

.jpg)
.jpg)
Немає коментарів:
Дописати коментар